Technológie

Kombinované stĺpy (MCC)

Menard Combined Columns

Geologický profil starých riek a pobrežných pruhov je často tvarovaný tak, že pod vrstvou nesúdržných pôd (pieskov) je podložie slabé a málo únosné. Technológia piliera MCC bola vyvinutá za účelom posilnenia takýchto miest. Táto špeciálna výstužná metóda výrazne zlepšuje pevnosť a deformačné parametre podložia a spája výhody betónových pilót (jadro pilóty sa vytvára na úrovni neporéznych zemín) a zhutňuje sa metódou vibroflotácie (pilóta je vytvorená vo vrstve únosného podložia).

Popis

Pilóty MCC sa vytvárajú v niekoľkých po sebe idúcich etapách:

  • Vytvorenie otvoru - v závislosti od vlastností pôdy a okolitých štruktúr sa používa hĺbkový vibrátor. vibroflot alebo vrták CFA, ktorý umožní dosiahnuť požadovanú hĺbku.
  • Betónovanie - keď prístroj dosiahne požadovanú hĺbku, betónová zmes sa vstrekuje na miesta, kde sa nachádza organická alebo súdržná pôda. Zmes sa pod tlakom privádza pomocou trysiek, ktoré sú pripevnené k vibrómu. Proces betonáže v málo únosných podložiach je sprevádzaný zhutňovaním pôdy v dôsledku aplikácie betónovej zmesi pod tlakom.
  • Zhutnenie - piesčité pôdy nad vrstvou organických alebo súdržných pôd sa zhutňujú vibroflotom s pridaním zlomkov zŕn.

Využitie

Použitie je najčastejšie založené na rozložení jednotlivých vrstiev podložia , preto je potrebná starostlivá analýza geologického profilu pred výberom kombinovanej technológie MCC. Pilóty môžu byť vytvárané v organických pôdach (naplaveniny, rašelina), v mäkkých plastických súdržných pôdach (íl, prach) a nekoherentných pôdach (piesok). Často sa používajú ako výstuže na spevnenie cestných násypov a iných objektoch infraštruktúry, nachádzajú sa aj pod základmi stavieb (budov a hál).

V závislosti od parametrov pôdy (najmä bočného odporu slabej pôdy) a tlaku betónovej zmesi dosiahnu pilóty priemer 0,4 až 1,2 m, s tým, že sú väčšie vo vrstve málo únosného podložia v porovnaní s priemerom pilót v únosných vrstvách. Pilóty MCC sú usporiadané v štvorcových alebo trojuholníkových sieťach a dosahujú hĺbky až 30 metrov.

Realizácia

  • Trasa Sucharského, úsek č. 2, Gdaňsk, cca 41 000 bm,
  • Rychlostn komunikácia S-8: uzol Walichnowy- uzol Vratislav (A1), cca 750 459 bm,
  • Budova penziónu vo Wołominu, cca 1 167 bm.

Výhody

  • Efektívne spojenia - pilóty MCC sú riešením, ktoré kombinuje výhody zhutňovania podložia s vibroflotáciou a betónovými pilótamii. Pôdne podložie na jednej strane nie je príliš tuhé a na druhej strane nepredstavuje riziko podmytia pilóty v organických pôdach.
  • prispôsobená pôdnym podmienkam - metóda MCC je určená pre miesta, kde je pôda pod priemernými parametrami a podložie je slabé a málo únosné a je potrebné ho posilniť.
  • Účinnosť – jadro pilóty sa používa len v oblasti, kde sa nachádza málo únosné podložie, čo výrazne znižuje spotrebu materiálu v porovnaní s inými technológiami konsolidácie podložia.
  • Globálne vystuženie - vykonáva sa ako zlepšenie mechanických vlastností podložia medzi pilótami, dochádza k nemu v priebehu vytvárania pilót pomocou zhutňovania pôdy.
Kombinované stĺpy (MCC)
Items [SK] [MENARD] / MCC
Items [SK] [MENARD] / MCC